Inglés I

(Escritora) , (Escritora)

La Universidad de Las Palmas de Gran Canaria está convencida de la necesidad de elaborar materiales docentes asequibles y de calidad para dinamizar y facilitar los procesos de enseñanza y aumentar el éxito académico de los estudiantes. Para lograr este objetivo, se ha creado la colección Cuadernos para la docencia compuesta por estudios básicos sobre los contenidos de las diferentes materias o asignaturas que se imparten en los títulos de la ULPGC. Esta línea de publicaciones pretende convertirse en una herramienta útil para los estudiantes que les permita abordar los procesos de aprendizaje con materiales estructurados a partir de un diseño común y contenidos rigurosos. Al mismo tiempo, se pone en el camino de la mejora de los programas formativos que ofrecemos a la sociedad. Inglés I es un manual docente práctico, dirigido a estudiantes de lengua inglesa con un nivel B1, que adopta una metodología práctica y comunicativa a la hora de presentar estructuras gramaticales, que permite al alumno llegar a sus propias conclusiones sobre las estructuras introducidas en cada unidad. Además, el  manual incluye una gran variedad de ejercicios que favorecen la consolidación de las estructuras por parte del estudiante a través de actividades comunicativas relacionadas con su entorno personal.

The University of Las Palmas de Gran Canaria is convinced that there is a need to create inexpensive and quality teaching materials to invigorate and facilitate teaching processes and increase the students' academic success. In order to achieve this, the collection Cuadernos para la docencia has been created. It compiles basic studies dealing with contents from different areas and subjects taught in the degree courses offered by the ULPGC. This line of publication intends to become a useful tool for students that allow them to learn easily by consulting materials developed from a common design and rigorous contents. Inglés I is intended for students studying English with a B1 level. It is a practical teaching manual that employs a communicative methodology when presenting grammatical structures, what allows students to arrive at their own conclusions about the structures introduced in each unit. Furthermore, the book includes a great variety of exercises that favors the consolidation of structures by students due to the introduction of communicative activities related to their personal environment. 
 

Escritora
Escritora
Colección
Cuadernos para la Docencia. Artes y Humanidades
Materia
ELT: MATERIAL DE APRENDIZAJE Y TRABAJO DE CLASE, Educación Superior / Universidad
Idioma
  • English
EAN
9788490422038
ISBN
978-84-9042-203-8
Depósito legal
GC 540-2015
Páginas
95
Edición
1
Fecha publicación
04-08-2015
Número en la colección
6

Precio

eBook
4,00 €
También disponible en

Contenidos

PRESENTACIÓN CUADERNOS PARA LA DOCENCIA
INTRODUCTION
UNIT 1. THE PRESENT PERFECT
1. Sensitisation
2. Common adverbs
3. Practice
A. Correct the mistakes in the following sentences
B. Past simple or present perfect?
C. Present perfect simple or continuous?
D. Past simple or present perfect?
E. Verb forms and prepositions
F. Further practice in verb forms
G. Personalisation: "Find someone who..."
UNIT 2. USES OF HAVE AND GET
1. Sensitisation
2. Uses of have and get
3. Focus on form: have
4. Practice
A. The verb have
B. The verb get
C. Personalisation
UNIT 3. ASKING QUESTIONS
1. Sensitisation
2. Practice
A. WH- questions
B. Indirect questions
C. Question tags
D. Showing interest: echo questions
E. Short questions: WH- Word + preposition
F. Round-up
UNIT 4. AGREEING AND DISAGREEING
1. Sensitisation
2. Practice
A. Complete the table
B. Other forms of expressing (dis)agreement
C. Complete the dialogue
D. Exam practice
E. Personalisation
UNIT 5. EXPRESSING ABILITY
1. Sensitisation
2. Practice
A. Complete the gaps
B. Personalisation
UNIT 6. ADVERBS
1. Sensitisation
2. Formation
3. Types
4. Position
5. Practice
A. True or false?
B. Underline the correct answer
C. Identifying adverbs in authentic texts
UNIT 7. PHRASAL VERBS
1. Sensitisation
2. Phrasal verbs in particular contexts
3. Typical collocations
4. Types of phrasal verbs
5. Practice
A. Complete the gaps with a phrasal verb
B. Complete the gaps with a verb or particle
C. Rewrite substituting the noun with a pronoun
D. Personalisation
UNIT 8. PAST HABITS
1. Revision of past tenses
A. Mini sagas
B. Narrative tenses
C. Past simple or past continuous?
2. Sensitisation
3. Stative vs dynamic verbs
4. Practice
A. Past habits – used to and would
B. Exam practice
C. Personalisation
UNIT 9. REPORTED SPEECH
1. Sensitisation
2. Other reporting verbs
3. Place and time expressions in reported speech
4. Practice
A. Rewrite the sentences using reported speech
B. Reporting back two dialogues
C. Personalisation
BIBLIOGRAPHY

Sobre Carolina Rodríguez Juárez (Escritora)

  • Carolina Rodríguez Juárez
    Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, España Carolina Rodríguez Juárez, licenciada en Filología Inglesa por la Universidad de Granada y doctora por la Universidad de La Laguna, es profesora del Departamento de Filología Moderna, Traducción e interpretación de la Universidad ... Ver más sobre el autor

Sobre Gina Oxbrow (Escritora)

  • Gina Oxbrow
    Gina Oxbrow es licenciada en Filología Hispánica con Francés por la Universidad de Leeds (Reino Unido) y Filología Inglesa por la ULL, además de doctora en Filología Inglesa por la ULPGC. Empezó su carrera como docente en la ULPG en el año 1985, donde actualmente es Vicedecana de... Ver más sobre el autor

Libros relacionados