Petrographic dataset of the Holocene volcanism on the island of El Hierro

(Canary Islands, Spain)

(Escritora) , (Escritora) , (Escritora) , (Escritor) , (Escritor) , (Escritor) , (Escritor)

This dataset collects the petrographic description of 64 lava flow and pyroclast samples from the Holocene eruptions investigated on the island of El Hierro (Canary Islands, Spain) in the LAJIAL Project (PGC2018-101027-B-I00). The project was developed at the Univer- sity of Las Palmas de Gran Canaria, the GEO3BCN (CSIC), the University of Barcelona, and the University of La Laguna.
The petrographic description of each sample includes a location map of El Hierro Island, a picture of the outcrop, a general view of the thin section, and general information about the sample. The geographic location of samples in the maps on page 2 is linked to the corresponding sample petrographic data, and in turn, clicking the location of the sample on the location map accompanying the petrographic data, the user returns to the general maps on page 2.

EBOOK DISPONIBLE EN ACCESO ABIERTO

Procesos geológicos de la superficie de la Tierra (geomorfología)
NA1763
09-05-2024